امنیت ‌تلفن همراه‌ در سفر

امنیت ‌تلفن همراه‌ در سفر

امنیت سایبری از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. همگی‌مان از اهمیت داشتن بیمه سفر جهت حفاظت از وسایل ارزشمندمان و تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های پزشکی آگاهی داریم، اما امنیت آنلاین چیست؟ اگر همیشه در حال سفر هستید، قطعا حفاظت و امنیت اطلاعات آنلاین نگرانی بزرگی را برایتان ایجاد می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا روش هایی برای امنیت ‌تلفن همراه‌ در سفر را معرفی کنم.

در اینجا در رابطه با نحوه ایمن‌سازی فایل‌های شخصی، خانوادگی، کسب و کارها و اطلاعات، زمانی که در خانه حضور ندارید، آورده شده است. نیازی نیست نگران نفوذ هکرها به دستگاه‌های الکترونیکی‌تان باشید.

از شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید.

اولین نکته جهت حفظ امنیت اطلاعاتتان در هنگام سفر، استفاده از یک VPN می‌باشد! Bitdefender BOX از هر دستگاهی که به اینترنت خانگی شما متصل است، محافظت می‌کند (کامپیوترها، تلفن‌ها، تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی، سیستم‌های امنیت خانگی)، اما حتی هنگامی که دور از خانه هستید، از آن‌ها محافظت می‌کند. این اولین و تنها دستگاهی با چنین قابلیت‌هایی است که در بازار عرضه شده و موجود می‌باشد. توسط مجله وال استریت به‌عنوان "ایده موفقیت‌آمیز" و توسط فاکس‌نیوز به‌عنوان "بهترین راه برای جلوگیری از دستبرد به دستگاه‌های دیجیتال آینده" توصیف شده‌است.

Bitdefender BOX در خانه تمام اطلاعاتی را که به وسایل شخصی‌تان وارد یا خارج می‌شوند، رمزنگاری کرده و ایمن‌سازی می‌کند. و اگر تصمیم دارید به جایی بروید، در هر کجا که هستید می‌توانید با امنیت کامل آنلاین باشید و امنیت ‌تلفن همراه‌ در سفر را تضمین کنید. بسیاری از کشورها آنچه را که به صورت آنلاین در دسترس عموم است، سانسور کرده و وب‌سایت‌های خاصی را مسدود می‌کنند، اما VPN به شما اجازه می‌دهد که به چنین سایت‌هایی دسترسی پیدا کنید. حریم خصوصی و حفاظت از آن نقش مهمی در حفظ امنیت دستگاه‌هایتان داشته و قطعا برای مسافران ضروری است. (توجه: Bitdefender BOX برای زمان محدودی با مبلغ ۹۹ دلار در دسترس است – قیمت اصلی: ۱۹۹ دلار)

از گذرواژه‌های قوی استفاده کنید.

تکرار این جمله غیرضروری است، اما از گذرواژه‌های یکسان برای تمام حساب‌هایتان استفاده نکنید. این کار امنیت ‌تلفن همراه‌ در سفر را افزایش می دهد. نه فقط بر روی گوشی، کامپیوتر و تبلت‌تان بلکه برای هر فایل یا اطلاعات حساسی که داخلشان دارید، باید گذرواژه پیچیده‌ای داشته باشید. به جای نوشتن نام کاربری و گذرواژه‌ها بر روی یک تکه کاغذ (که می‌تواند به‌راحتی گم شود یا بدست اشخاص بیافتد)، سند کامپیوتری حفاظت‌شده‌ای را با رمز عبور ایجاد کنید که تمام اطلاعات مرتبط با ورود به سیستم اطلاعات حساس‌تان را سازماندهی می‌کند.

از شبکه‌های بی‌سیم آزاد اجتناب کنید.

مکان‌هایی مثل فروشگاه‌های قهوه و هتل‌ها که وای‌فای آزاد ارائه می‌دهند، ممکن است وای‌فای معتبر با رمز عبوری داشته باشند، اما هکرها گاهی نسخه تقریبا مشابه دومی از این وای‌فای ایجاد می‌کنند که قابلیت اتصال آزاد دارد – بدون نیاز به ورود با گذرواژه. راه آسان را پیش نگیرید! از کارمندی که در آنجا کار می‌کند (محل ارائه‌دهنده وای‌فای) بخواهید تا نام دقیق و رمز عبور را تایید کند، یا از هات اسپات شخصی‌تان در دستگاه استفاده کنید. حفظ امنیت ‌تلفن همراه‌ در سفر بسیار مهم تر از استفاده از وای‌فای رایگان است.

استفاده از هات اسپات شخصی‌تان (یکی از ویژگی‌های موجود در تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند) که توسطBitdefender BOX  محافظت می‌شود، باعث می‌شود که شما عملا ارتباطی با هیچ منبع یا شبکه خارجی نداشته باشید. این بدون شک امن‌ترین راه برای گشت و گذار در وب با آرامش خاطر است.

آدرس‌هایی که با "https" شروع می‌شوند، ایمن‌تر از وب‌سایت "http" هستند.

اگر در سفرهایتان نیاز شد که تراکنش ها یا خریدهای آنلاین داشته باشید، اطلاعات کارت اعتباری را تنها در سایت‌هایی وارد کنید که شامل  "https" بودند. اگر وب‌سایت اجازه داد، از حساب‌های ثالث انتقال وجه برای امنیت بیشتر استفاده کنید.

cookies و autofill را خاموش کنید.

Autofill رویایی هر هکری برای دستیابی به اطلاعات است، که به سادگی این کار برایشان امکان پذیر می‌کند. پیش از سفر بر روی همه وسایل‌تان، autofill و cookies را خاموش کنید تا امنیت ‌تلفن همراه‌ در سفر خود را افزایش دهید.

قانونی بودن رمزنگاری را بررسی کنید.

برخی از کشورها - مانند روسیه، چین و خاورمیانه - استفاده از دستگاه‌های رمزنگاری شده برای جلوگیری از فعالیت تروریستی را ممنوع کرده‌اند، پس قبل از شروع سفر از قوانین آگاهی داشته باشید. از آنجا که به‌ویژه کشورهایی مانند بالا در برابر تهدیدهای آنلاین آسیب‌پذیر هستند، مهم است که از شبکه خصوصی مجازی‌تان مانند Bitdefender BOX استفاده کنید تا وسایل الکترونیکی و اطلاعات خود را ایمن نگه دارید.

نادیا پرواز سفر به سبک رویای تو : 41579-021

فرم ارسال نظر