راهنمای سفر به دیدیم

شهر کوچک و ساحلی دیدیم در استان آیدین قرار دارد و به علت داشتن دریایی آبی و تمیز، آب و هوای مدیترانه ای و زمستان های گرم محل بسیار مناسبی برای ورزش های آبی است. همچنین مکان های تاریخی این شهر هم از دوره های قبل باقی مانده اند. همه ی این عوامل دست به دست هم داده اند تا این شهر در عین کوچکی به یکی از زیباترین شهرهای توریستی تبدیل شود. در این مقاله می خواهیم به کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند اطلاعات کاملی را ارائه دهیم.

دیدیم

این شهر یکی از شهر های ساحلی کشور ترکیه است که در مجاورت دریای اژه قرار دارد و به همین دلیل به یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی تبدیل شده است. مکان های طبیعی دیدیم، آثار باستانی این شهر، حیات وحش منحصر به فرد و زمستان های گرم دیدیم این شهر را به یک شهر توریستی خاص تبدیل کرده است. اگر از دراز کشیدن و استراحت در ساحل خوشتان نمی آید می توانید در این شهر کار های بسیار زیادی انجام دهید و از این نظر اصلا نگران نباشید چون به هیچ وجه حوصله تان سر نمی رود.

بعضی از سواحل دریای دیدیم مثل آلتینکوم، Akbuk و Yesilkent برای غواصی بسیار مناسب هستند و در آنها می توانید قایق تفریحی هم سوار شوید و با آن دریانوردی کنید. بعضی از افسانه های یونان باستان می گویند که الهه های آرتمیس و آپولو در شهر دیدیم متولد شده اند. یکی از مسائلی هم که این حرف را اثبات می کند این است که معبد آپولو در این شهر قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی

دیدیم یکی از شهرهای ساحلی استان آیدین است که در قسمت غربی کشور ترکیه قرار دارد. مناطق مختلف این شهر آلتینکوم، گوموسکوم و ساریکوم نام دارند که به ترتیب به معنی شن و ماسه طلایی، نقره ای و زرد می باشند. این شهر تقریبا 333 کیلومتر مربع مساحت دارد و با 47872 نفر جمعیت در مجاورت دریای اژه قرار دارد.

آب و هوا

در اکثر مواقع این شهر آب و هوای مطلوبی دارد اما بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل های بهار و پاییز است زیرا از همه نظر در وضعیت مساعدی قرار دارد. آب و هوای غالب شهر دیدیم گرم و مدیترانه ای است و به همین دلیل تابستان های بسیار گرمی دارد که میانگین دما در آن 34 درجه سانتی گراد است. زمستان های شهر دیدیم هم معمولا بارانی و سرد است و در مواقع بارانی میانگین دمای شهر به 14 درجه سانتی گراد می رسد.

هتل های دیدیم

  • هتل د مارین. D-Marin Didim Marina

هر چیزی که برای اقامت واستراحت در یک هتل مجلل به آن نیاز دارید در این هتل 5 ستاره وجود دارد. اینترنت رایگان، صبحانه، پارکینگ، ساحل اختصاصی، تهویه هوا و استخر از امکانات قابل توجه این هتل هستند.

  • هتل رامادا ریزورت. Ramada Resort Akbuk

این هتل یکی از هتل های 4 ستاره شهر دیدیم است و می تواند همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. در ضمن هزینه های این هتل هم به نسبت خدماتی که ارائه می دهد بسیار مناسب است.

  • هتل Tuntas Suites Altlnkum

این هتل از نظر اقتصادی هتل بسیار مناسبی است و امکاناتی مثل استخر و اینترنت رایگان هم دارد. فاصله این هتل 3 ستاره با ساحل حدود 100 متر است و در نزدیکی منطقه Altlnkum قرار دارد.

غذاهای دیدیم

مردم این شهر از نظرغذایی تقریبا ذائقه مشابهی با ما ایرانی ها دارند و غذاهای آنها هم بسیار متنوع هستند. به به همین دلایل است که ایرانیان در این شهر به راحتی می توانند خورد و خوراک مناسب با سلیقه خودشان را پیدا کنند. چند مورد از قیمت غذاها در این شهر را با هم مرور می کنیم.

خوردن یک وعده غذا در یک رستوران ارزان حدود 25 لیر خرج دارد و در رستوران های متوسط برای یک وعده غذا حدود 95 لیر باید خرج کرد. البته غذاهای فست فودی در این شهر قیمت کمتری دارند و با 15 لیر می توان یک وعده غذای فست فودی سفارش داد. میانگین قیمت هر فنجان قهوه در شهر دیدیم 6 لیر است و یک بطری آب معدنی هم 1 لیر قیمت دارد.

بعضی از غذاهای ترکی در بین مردمان آنها بسیار محبوب هستند. مانند بورک، اسکندر کباب، لمهجون و سیب زمینی شکم پر

رستوران های شهر دیدیم

  • رستوران Pelikan

هر غذایی که بخواهید را می توانید در رستوران پلیکان پیدا کنید. این رستوران جزو بهترین رستوران های شهر دیدیم است و هر نوع غذای ترکی، اروپایی و انگلیسی که بخواهید در آن یافت می شود.

آدرس:  Altinkum Mahallesi.76 Sokak.19/1 | Didim/Aydin, Altinkum, Didim, Turkey

  • رستوران Topkapi

این رستوران منوی بسیار بازی دارد و هر غذای بین المللی در آن سرو می شود. منوهای مخصوص گیاه خواران این رستوران هم بسیار مناسب هستند. به دلیل وجود غذاهای حلال، مسلمانان هم می توانند به راحتی در این رستوران غذا بخورند.

آدرس: Main Beach Infront | Topkapi Restaurant, Altinkum, Didim 09270, Turkey

  • رستوران Pasa

این رستوران از ساعت 9 صبح تا 2 نیمه شب به صورت یک سره غذا سرو می کند و همه وعده های غذایی هم می توانید در آن میل کنید. انواع غذاهای ترکی، اروپایی و گیاهی در منوی این رستوران وجود دارد.

آدرس: Cumhuriyet | 1001. Cd, Akbuk, Didim 09295, Turkey 

جاذبه های گردشگری دیدیم                                                                                             

  • شهر باستانی Priene

ساخت این شهر مربوط به دوران 400 سال قبل از میلاد مسیح است. این شهر جزو 12 شهر ایونیا بود و امروزه در پایین تپه های Mycale واقع شده است و در 6 متری شمال Maeander قرار دارد. وجود خرابه های بسیار در این شهر به علت حملات یکی از انجمن های انگلیسی است که در سال های 1765 و 1868 انجام شد. مکان های تخریب شده را Theodor Wiegand برای موزه برلین به غنیمت برد.

  • شهر باستانی Miletus

از قرن 13 قبل از میلاد انسان ها در این شهر سکونت داشتند و 750 سال قبل از میلاد میلتوس به یکی از شهرهای بزرگ و مهم در حوزه تجارت تبدیل شده بود. تالی هم که یکی از دانشمندان شناخته شده وبزرگ زمان خودش بود نیز در این شهر تحصیل کرده است.

  • مجسمه برجسته مدوسا

در افسانه های قدیمی نوشته شده که آتنا از دست مدوسا خشمگین شده و برای تنبیه او موهایش را تبدیل به مارهایی زشت کرده است. در آخر هم پرسئوس سر مدوسا را از بدنش جدا کرده و در جنگ ها از آن استفاده می کرده است.

  • پارک آبی

پارک های آبی در کشور ترکیه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند و پارک آبی دیدیم هم از این قاعده مستثنی نیست و جزو مکان های مورد علاقه توریست ها است.

  • حمام فائویستنا

این حمام در قرن 3 بازسازی شده است. ساخت آن به قرن دوم میلادی بر می گردد  و به افتخار ملکه فائویستینا که همسر مارکوس آریلیوس بود ساخته شده است.

اطلاعات کاربردی سفر به شهر دیدیم

برای سفر به هر شهری شما نیاز به بعضی اطلاعات و شماره تلفن های ضروری دارید و شهر دیدیم هم از این قاعده مستثنی نیست. در اینجا برخی از اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این شهر را مرور می کنیم.

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

کد کشور: +90

شماره اضطراری: 112

اختلاف ساعت نسبت به تهران: از تهران یک ساعت و نیم عقب تر است.

نادیا پرواز سفر به سبک رویای تو : 41579-021

فرم ارسال نظر