چطور برای سفری ارزان پس انداز کنیم؟

بدون شک شما هم مثل ما میل به سفر دارید اما در درجه اول مشکلی که اغلب چالش برانگیز است تامین هزینه های سفر است. هرگز فکر نکنید که برای سفر باید پول اضافه ای پس انداز داشته باشید، حتما راه هایی وجود دارد تا بتوانید مقداری پول پس انداز کرده و به سفری به صرفه تر و اقتصادی تر بروید. در این متن نادیا پرواز راه های ساده ای برای پس انداز برای سفری ارزان پیشنهاد می کند.

پس انداز برای سفر

اغلب ما هزینه های ثابتی داریم که اجتناب ناپذیر است اما اگر بتوانیم مخارج اضافی را کم کرده و مخارج تنظیم شده را کاهش دهیم حتما راه هایی برای پس انداز پیدا می شود و می توانید بودجه سفر را سریع تر مهیا کنید. به هر حال سفر نیازمند پول است.

پس انداز برای سفر

در اینجا راه هایی ساده و خلاقانه درباره چگونگی پایین آوردن هزینه ها و بدست آوردن پول مطرح شده تا بتوانید سریعتر به سفر بروید!

نوشیدنی کمتر بخرید

نوشیدنی های پر زرق و برق را دوست دارید؟ خب برند ها هم پول شما را دوست دارد! نوشیدنی ها یکی از هزینه های روزانه شماست که حساب بانکی تان را طوری که حتی متوجه نشوید به آرامی تخلیه می کند.

نوشیدنی در سفر

مثلا یک قهوه ساده روزانه 15،000 تومان و در ماه 150،000 تومان خرج روی دستتان می گذارد. و این هزینه که سالانه به 1،800،000 تومان می رسد خرج عمده سفری به گرجستان را از بین برده است. کدام مهمتر است: قهوه روزانه شما یا گشت و گذار در یک کشور خارجی. خرید قهوه را متوقف کنید، از کاپوچینو به سمت چای دم کرده در منزل یا قهوه دست ساز خود بروید و یک سفر در سال به برنامه های خود اضافه کنید. 


آشپزی را یاد بگیرید

یاد گرفتن آشپزی

منوی رستوران ها این روز ها در حال گران شدن است. برای کمتر کردن هزینه غذایی تان بیشتر در خانه آشپزی کنید. من آشپزی را در زمان دانشجویی یاد گرفتم و قبل از سفر اولم بیرون غذا خوردن را به یکبار در ماه کاهش دادم. 


یک هم اتاقی پیدا کنید

اگر مجرد هستید سایز آپارتمان خود را کاهش دهید یا با پدر و مادر خود زندگی کنید و اگر امکان پذیر نیست یک هم اتاقی پیدا کنید. اتاق نشیمن خود را به یک اتاق اضافی تبدیل کنید. دیگر دلیلی برای پرداخت هزینه های زیاد ماهانه برای خرید فیلم های سینمایی وجود ندارد، به سایت های پخش برنامه های آن لاین مثل نماشا مراجعه کنید و با هزینه مناسب تر برنامه های خود را تماشا کنید. 

هم اتاقی برای خانه

ماشین خود را بفروشید

به رفت و آمد با اتوبوس، مترو، دوچرخه یا حتی پیاده عادت کنید. استفاده از حمل و نقل عمومی زمان بیشتری از شما می گیرد اما من به این نتیجه رسیدم که آنقدرها هم که فکر می کردم به ماشین نیاز ندارم. می دانم که این پیشنهاد ممکن است در بعضی شهرها به واسطه حمل و نقل ضعیف امکان پذیر نباشد اما فروختن ماشین و تبدیل به ماشین ارزان تر جایگرین خوبی می تواند محسوب شود. 


گوشی ارزان تر دست بگیرید

داشتن iPhone هزینه بالاتری برای شما به همراه دارد. در حالیکه داشتن گوشی های ساده بدون برنامه های هزینه بر می تواند سالانه رقم خوبی را برای شما ذخیره کند و با جمع کردن این پول اولین سفر به اروپا را برنامه ریزی کنید؛ البته به منابع دیگری هم احتیاج دارید.


ساخت یک صفحه در کوچ سرفینگ

ساخت این صفحه به شما کمک خواهد کرد که دوستان جدیدی پیدا کرده و اقامت رایگان در سفر داشته باشید. قبل از سفر در این سایت ثبت نام و یک دورهمی حضوری محلی پیدا کرده و در آن حضور یابید. 


جایگزین کردن لامپ های مصرفی

استفاده از لامپ های کم مصرف هزینه های شما را کاهش خواهد داد. لامپ های ال ای دی هزینه ی کمتری برایتان خواهد داشت. با این کار می توانید کمی پول برای سفر بعدی خود را ذخیره کنید.


دست دوم خرید کنید

چرا وقتی می شود با نصف قیمت خرید کرد گران بخرید؟ از وب سایت ها، عمده فروش ها و حراجی ها خرید کنید. 

وسایلتان را بفروشید

قبل از سفرم به خارج یک نگاهی به اطراف آپارتمانم انداختم و دیدم که کلی وسیله دارم که بدون استفاده است. به جای انبار کردن آنها تصمیم گرفتم که آنها را بفروشم و پولی را برای سفرم کنارگذارم . مثلا فکر کردم که زمان سفر به رم نیازی به مبلم ندارم. سایت هایی مثل دیوار و شیپور برای فروش این وسایل مناسب هستند. 

ترک سیگار

سیگار کشیدن نه تنها شما را بلکه کیف پولتان را نیز می کشد. روزانه 10،000 تومان و سالانه 3،650،000 تومان هزینه سیگارتان می کنید. این هزینه دقیقا یک تور جذاب را برای شما به ارمغان می آورد. اگر نمی خواهید به خاطر سلامتی تان سیگار را کنار بگذارید برای سفر کردن تان این کار را انجام دهید!

سفر کردن آرامش بخش

کم کردن هزینه های روزمره، اقتصادی بودن و به صرفه خرج کردن در زندگی روزانه تان می تواند به شما در پس انداز سفر بدون داشتن هزینه جانبی کمک کند. 

 

نادیا پرواز سفر به سبک رویای تو : 41579-021

فرم ارسال نظر