به 8 دلیل در سفر به روسیه متعجب می شوید

دیگر وقت آن رسیده که هر آنچه از شوروی سابق و دوران حکومت کومونیستی در روسیه شنیده اید را دور بریزید و با روسیه ای مدرن روبرو شوید. روسیه ای که دیگر فضایی خشک و بی روح ندارد. هر چند که شاید هنوز هم بسیاری نظرشان در مورد روسیه چندان مساعد نباشد اما پردشپران در سفر به روسیه با تجربیاتی مواجه می شوند که به کلی دیدشان نسبت به این کشور پهناور تغییر می کند. ایجا به شما می گوییم که چرا به 8 دلیل در سفر به روسیه متعجب می شوید. همراه نادیا پرواز بمانید و از تجربه 10 ساله این مجموعه در برگزاری تور روسیه بهرمند شوید.

حمل و نقل در روسیه

سیستم حمل و نقل روسیه

بسیاری از گردشگران خارجی که برای اولین بار وارد روسیه می شوند از تمیزی و نظم سامانه های حمل و نقل عمومی روسیه متعجب می شوند. سامانه هایی که در بسیاری از شهر های بزرگ این کشور مانند مسکو و سن پترزبورگ وجود دارد از کیفیت خوبی برخوردار است. قطاری که از فرودگاه به مرکز شهر مسکو حرکت می کند به شدت تمیز و سریع و کارگشا است. بسیاری از گردشگران حتی فرانسوی ها هم معتقدند که مترو روسیه از اروپا ها بهتر است. 

مترو مسکو

مترو در مسکو واقعا خیره کننده است. پاکیزگی، هزینه بسیار معقول، را که کنار بگذاریم دو نکته منحصر به فرد دارد، اول این که خطوط مترو به نحوی طراحی شده که تردد برای همه خارجی ها بسیار ساده است و دوم اینکه بعضی از ایستگاه های مترو این شهر بیشتر شبیه موزه و قصر پادشاهان است تا محل عبور و مرور مردم. دراین ایستگاه ها که قدم میزنید شیفته سرستونها و شمعدانی های طلایی و نقاشی های سقفی عظیمی میشوید که شما را به زمان حکومت تزار ها میبرد. در این ایستگاه ها به هر گوشه که نگاه میکنید قسمتی از تاریخ پر فراز و نشیب روسیه را مانند سریالی جذاب جلوی خود می بینید.

مردم روسیه

 

خونگرمی روس هاروس ها وقتی یک غریبه می بینند معمولا لبخند نمی زنندو با اوگرم نمی گیرند، اما پشت این ظاهر سرد، چیزی جز یک گربه پشمالو بزرگ نیستند. از خانمی که مسئول کافه تریاست تا پیشخدمت و راننده تاکسی، همه طوری به نظر می رسند که درحال انجام کار بسیار مهمی بوده اند و شما مزاحم آنها شده اید. انگار آه کشیدن و معذب به نظر رسیدن از واجبات کارشان است! اما وقتی شما را به عنوان یک مشتری ثابت بشناسند (که البته کمی هم زمان می برد) ناگهان رفتارشان دوستانه تر شده و بالاخره لبخند بر لبشان ظاهر می شود.

 

مهمانپذیری روس ها
 روس ها با وجود چهره سرد و بی روحشان معمولا به افراد نیازمند کمک می کنند، بدون اینکه از طرف مقابل انتظار جبران داشته باشند. یکی از مسافران نادیا پرواز بعد از اینکه از تور روسیه باز گشت، تعریف می کرد «وقتی به فرودگاه شرمتیوو رسیدم، سوار قطار سریع السیر مسکو شدم. پس از ورود به واگن، کنار یک مرد روس نشستم. خیلی مضطرب بودم چون مطمئن نبودم که مسکو مقصد آخر است یا باید در ایستگاه دیگری پیاده شوم. با روسی دست و پا شکسته ای این موضوع را از مرد پرسیدم و او خیلی کوتاه با چهره ای عبوس جواب داد. وقتی رسیدیم او پیشنهاد داد تا چمدانم را برایم حمل کند و ورودی مترو را نشانم داد. با اینکه مسیرش با من یکی نبود همراهم وارد مترو شد و برایم یک بلیط خرید! مطمئن شد که مقصد بعدی من کجاست و حتی پولی را که بابت بلیط داد بود از من نگرفت، بعد هم دستی تکان داد و دور شد. من واقعا متعجب شده بودم و هیچ فکرش را نمی کردم با چنین چیزی مواجه شوم.»

 

ترافیک در روسیه

وسعت مسکو

مسکو هیجان انگیز و گاها ترسناک است. مسافر دیگری از خاطرات سفرش به روسیه می گوید «واقعا سورپرایز شدم وقتی اتوبان های عریض مرکز مسکو را دیدم. بعضی از آنها برای فرود هواپیماها در زمان جنگ ساخته شده بودند. جالب است بدانید به همان نسبت هم ترافیک خواهید دید! 16 لاین ترافیک چیزی شبیه به دیوالی (جشن روشنایی در هند) است، اما خب اگر در آن ترافیک گیر کنید درست ب یاد تهران می افتید» 

آیا روس ها نژاد پرست هستند؟

همسفر دیگری در کامنتی نوشته بود «بر خلاف بسیاری از کشور های غربی که به آنها سفر کرده ام، روسیه به مراتب کمترین میزان نژاد پرستی را دارد. در کل رنگ پوست، نژاد یا زبان برای روس ها تا زمانی که با آنها به خوبی مدارا کنید اهمیتی نخواهد داشت.»

امنیت در رروسیه

امنیت در رروسیه

مسافر دیگری در اولین تجربه خودش از سفر به روسیه این موضوع را می گفت «نیرو های امنیتی همه جا هستند» و درست می گوید: تعداد بی شماری از پلیس ها ونیروهای امنیتی در روسیه وجود دارد، اما اغلب آنها کاری انجام نمی دهند اما حضورشان باعث ایجاد حس امنیت در شما می شود.

کلیسا ها در روسیه

کلیساهای روسیه

در روسیه تعداد کلیساها  که عدد (40000) است تقریبا با تعداد بیمارستان های روسیه برابری می کند. در تور روسیه تابستان مسافری می گفت «وقتی تصمیم سفر به روسیه گرفتم اصلا به ذهنم خطور نمی کرد که روسیه این همه کلیسا داشته باشد! اما باور کنید کلیساها همه جا هستند. و نمی دانم چرا اینقدر از این موضوع شگفت زده شدم (شاید به خاطر اینکه داشتن مذهب در زمان شوروی سابق ممنوع اعلام شده بود)، اما کلیساها و صومعه های زیبایی که در روسیه دیدم واقعا شگفت زده ام کرد».

شوروی سابق در روسیه

ردپای شوروی سابق در روسیه

یک مسافر آمریکایی داشتیم که می گفت «اکثر آمریکایی ها یک ذهنیت خاص از روسیه دارند. و تصور ما از این کشور، کومونیسم، جنگ سرد، مردم محلی عبوس و ساختمان های زشت و بدمنظره به جا مانده از دوران شوروی است». در واقع او درست می گوید. شما می توانید میراث دوران شوروی سابق را در سراسر روسیه ببینید. اما معماری بسیار زیبا و فوق العاده مربوط به دوران قبل از انقلاب بولشویک را فراموش نکنید. او در این خصوص اضافه می کند « خیابان های عریض و ساختمان های باروک در سن پترزبورگ برایم یاد آور زیبایی پاریس است».

تصورات و باورهای عمومی غلطی که در مورد شهرها و کشورهای مختلف و جود دارد، ممکن است مانع سفر ما به آن مکان ها شود. فقط کافیست با مطالعه، جمع آوری اطلاعات کافی، با دیدی باز و به دور از افکار منفی و تعصبات نادرست مقاصد گردشگریمان را انتخاب کنیم. روسیه قطعا انتخاب خوبی برای سفر بعدیتان خواهد بود. با نادیا پرواز همرا باشید تا سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

نادیا پرواز سفر به سبک رویای تو : 41579-021

فرم ارسال نظر