راهنمای سفر به آستاراخان

آستاراخان که در گذشته هشترخان یا حاجی ترخان نامیده می شد یکی از شهر های روسیه است که قدمت آن به قرون وسطی می رسد. آستاراخان به دلیل دسترسی به مسیرهای هوایی، ریلی و دریایی یکی از شهرهای تجاری مهم روسیه بوده و علاوه بر گردشگران، مقصد بازرگانان و تجار کشورهای مختلف بخصوص ایران می باشد. در این مقاله نادیا پرواز سعی کرده تا اطلاعاتی را برای شما فراهم کند که تا در سفرهای تجاری و تفریحی شما به این شهر بندری، از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید.

موقعیت و جغرافیای آستاراخان

شهر آستاراخان

آستاراخان یکی از شهر های مهم روسیه است که در جنوب شرقی مسکو و در فاصله 1،411 کیلومتری آن و در دلتای رود ولگا- جایی که این رود به دریای خزر می ریزد- واقع شده است. آستارا خان به این دلیل که قطب اصلی خطوط راه آهن و شهر بندری- تجاری روسیه محسوب می شود، از اهمیت خاصی برخوردار است. این شهر تجاری روسیه مساحتی برابر با 208 کیلومتر مربع دارد و طبق سرشماری انجام شده در سال 2016، جمعیت آستاراخان حدود 677،741 نفر برآورد شده است. ارتفاع آستاراخان از سطح دریا 23 متر است.

آب و هوای آستاراخان 

طبیعت آستاراخان

آستاراخان دارای آب و هوایی نیمه خشک –نیمه مرطوب با پوشش گیاهی استپ است در نتیجه از زمستان های بسیار سرد برخوردار است که شامل ماه های آذر، دی و بهمن می شود. سردترین ماه سال هم در این شهر، دی ماه است. تابستان ها نیز در آستاراخان بسیار گرم هستند و دمای هموا در تیر و مرداد به اوج خود می رسد. در بهار و پاییز دمای هوا بسیار معتدل رو به گرم می شود،گاهی روزهای آفتابی جای خود را با هوای ابری و خنک عوض می کند. به طور کلی از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور بهترین زمان برای سفر به آستاراخان محسوب می شود.

میزان بارش آستاراخان یکنواخت و پراکنده است و در تیر ماه با بیشترین میزان بارش باران مواجه خواهید شد.

اطلاعات کلی درباره آستاراخان

کد کشور: +7

زبان رسمی: روسی

واحد پول: روبل (RUB)

فرودگاه: فرودگاه بین المللی Narimanovo

اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت قبل تر از تهران است و در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +4قرار دارد.

ولتاژ برق شهری: 220 ولت 

 منابع اقتصادی اصلی

صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، ساخت و تعمیرات کشتی، کشاورزی و فرآوری، ماشین آلات، تولید مصالح ساختمان، حمل و نقل و توزیع، بازرگانی، غذا و شیلات و در آخر توریسم و گردشگری از جمله فعالیت های اقتصادی و منبع اصلی درآمد این شهر به حساب می آید.

روابط تجاری ایران و آستاراخان

بندر آستاراخان

با توسعه روابط تجاری و همکاری های بین دو کشور ایران و روسیه، آستاراخان که از یک سو شهری بندری و تجاری است و از سوی از طریق مسیر راه آهن با باکو و ایران در ارتباط است، به عنوان یکی از شریان های اصلی تجاری و مهم روسیه، مورد توجه بازرگانان و تجار ایرانی قرار گرفته است و شعبه های زیادی از شرکت ها و دفاتر تجاری ایران در آستاراخان افتتاح شده و روز به روز با گسترش روابط میان ایران و روسیه به تعداد آنها افزوده می شود.

خورد و خوراک در آستاراخان

خورد و خوراک در آستاراخان

آشپزی روسیه طیف وسیعی از غذاهای متنوع و خوشمزه را در بر می گیرد. در سفر به آستاراخان پیشنهاد می شود تا حتما سری به رستوران های محلی زده و غذاهای روسی را امتحان کنید. قیمت غذاها در آستاراخان مناسب بوده و برای هر بودجه ای رستورانی وجود دارد. یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت در آستارا خان 250 روبل است. 3 وعده غذایی در یک رستوران رده متوسط برای دو نفر حدود 1250 روبل هزینه دارد. مثل خیلی از شهر ها مک دونالد در آستاراخان نیز شعبه دارد. می توانید به مک دونالد بروید و به طور متوسط با پرداخت 200 روبل یک همبرگر با مخلفاتش سفارش دهید. در کافه ها و رستوران ها، ماءالشعیر 80 روبل، یک قوطی کوکا/ پپسی 45 روبل و یک بطری آب معدنی 40 روبل است. اگر اهل قهوه هستید می توانید با 97 روبل یک فنجان کاپوچینو برای خود بخرید. توجه داشته باشید که تهیه غذا و نوشیدنی از سوپر مارکت هزینه بسیار کمتری خواهد داشت.

حمل و نقل در آستاراخان

حمل و نقل در آستاراخان

برای رفت و آمد در آستاراخان هم می توانید از وسایل نقلیه عمومی و هم تاکسی و یا خودروی شخصی استفاده کنید. بلیط یک طرفه برای وسایل نقلیه عمومی مثل تراموا و اتوبوس 20 روبل است. اگر بخواهید بلیط یک ماهه تهیه کنید باید حدود 1000 روبل بپردازید. ورودی تاکسی در آستاراخان 90 روبل است و به ازای هر یک مایل حدود 16 روبل به مبلغ کرایه افزوده می شود و به ازای هر ساعت توقف 150 روبل از شما دریافت می کنند. 

دیدنی های آستاراخان

جاذبه های آستاراخان

آستاراخان علاوه بر اینکه یک قطب تجاری روسیه به شمار می آید، جاذبه های گردشگری فراوان آن، آستاراخان را به یک گزینه مناسب برای سفر و تفریح تبدیل کرده است.

5 سالن تئاتر و نمایش در آستاراخان وجود دارد:

سالن موسیقی آستاراخان

سالن خیمه شب بازی آستاراخان

تماشاخانه جوانان آستاراخان

سالن نمایش آستاراخان

سالن اپرا و باله آستاراخان (که سال 2011 افتتاح شده و یکی از بزرگترین سالن های نمایش در اروپا می باشد)

 از سال 1837، موزه مطالعات محلی و از سال 1918، گالری عکس در آستاراخان افتتاح شده است.

تئاتر

اصلی ترین مکان های دیدنی که معماری چشمگیر آن توجه دوست داران فرهنگ و هنر را به خود جلب کرده است:

کرملین آستاراخان (1580-1620)

کلیسای جامع تثلیث در کرملین

آرامگاه شاهزاده ولادیمیر (1895-1902)

ساختمان پیشین بانک آزوف- دون Azov-Don

کلیسای عروج

کلیسای کاتولیک عروج باکره مقدس (1778)

دیدنی های آستاراخان

کانال های رودخانه ولگا که از آستاراخان عبور می کند سبب شده تا پل های متعددی در این شهر ساخته شود، از این رو آستاراخان به سن پترزبورگ شباهت پیدا کرده است و مناظر زیبایی از معماری منحصر به فردش را به گردشگران ارائه می دهد.

همچنین آستاراخان سازمان کنسرت سمفونی، سیرک، چندین کتابخانه و موزه (موزه تاریخ آستاراخان، موزه نظامی، موزه فرهنگ و ...) دارد که می تواند اوقات خوشی را برای شما در این شهر به همراه بیاورد.

سالن نمایش آستاراخان

اگر قصد سفر تفریحی یا تجاری به آستاراخان را دارید، برای تهیه ویزا، رزرو پرواز و هتل با کارشناسان ما در نادیا پرواز تماس حاصل نمایید.

 

 

نادیا پرواز سفر به سبک رویای تو : 41579-021

فرم ارسال نظر