7 دلیل مهم برای سفر به صربستان

اگر اهل گشت و گذار شبانه هستید، اگر مشتاق چشیدن طعم های جدید و امتحان خوراکی های خوشمزه هستید، اگر به کشف آداب و رسوم مختلف علاقه دارید و اگر دوست دارید سال نوی میلادی را به شیوه ای متفاوت جشن بگیرید، حتما صربستان گزینه ی خوبی برای شما می باشد. چمدانتان را آماده کنید چون صربستان معروف است به داشتن مردم مهمان نواز و دنیایی از خوشگذرانی و سرگرمی، و به گفته همسفران نادیاپرواز صربستان فرصت خوبی برای کسب تجربه های نو و ثبت لحظات خاطره انگیز است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال دلایل بیشتر برای قانع شدن می گردید، به خواندن این مقاله جالب ادامه دهید تا با خاطری آسوده مقصد بعدیتان را انتخاب کنید. 

فستیوال های صربستان

خوش گذرانی در صربستان تضمینی است

این که در صربستان اوقات خوش و فراموش نشدنی خواهید داشت فقط یک ادعا نیست، ما این را به شما ثابت می کنیم. وجود فستیوال های معروف اروپا همچون اگزیت و گوچا، ده ها رستوران و کافه شناور بر رودخانه در کنار مهموان نوازی و خونگرمی مردم صربستان، حتی نوشیدن یک فنجان قهوه را برای شما لذت بخش می کند. در طول تعطیلات فضای شهر هیجان انگیز تر از هر موقع است و لازم نیست خیلی تلاش کنید تا بتوانید برای خود یک برنامه خوب ردیف کنید. کافی است نگاهی به گوشه و کنار شهر بیاندازید، به میادین شهر بروید یا سری به کافه ها و رستوران های سنتی شهر بزنید. صربستان غیر قابل پیش بینی است و در هر لحظه اتفاقی جالب و جدید بساط خوشگذرانی را برایتان فراهم می کند.

غذاهای صربستان

صربستان بهشت عاشقان غذا و شکمو هاست

تعطیلات یعنی رژیم و کالری را کنار بگذاریم، دل را به دریا بزنیم و از خوردن غذاهای خوشمزه غرق لذت شویم. حداقل در صربستان کسی را پیدا نمی کنید که ترازو به دست دنبال حساب کاری های دریافتی باشد، آن هم در تعطیلات! تعطیلات واقعی یعنی غذاهای رنگارنگ خوشمزه ،تند و ادویه دار. منوی غذا در تعطیلات، شامل غذا های سنتی است. کوفته قلقلی در صربستان طرفدار زیادی دارد و  در انواع مختلف با نام های مختلف در رستوران ها سرو می شود. چیواپی (یا همان کباب)، آجوار، بورک، گیبانیسا و آجماک معروف ترین غذاهای این منو است. به همین دلیل است که رفتن به یک رستوران سنتی صربیایی به شما توصیه می شود تا طعم اصیل و جادویی این غذاهای خوشمزه را بچشید.

سال نو میلادی در صربستان

در صربستان دو بار سال نو را جشن می گیرید

درست متوجه شدید در صربستان سال نوی میلادی دو بار جشن گرفته می شود. دلیل آن ساده است، قضیه از این قرار است که در صربستان علاوه بر شب سال نو در 31 دسامبر، سال نوی اُرتودوکسی را نیز جشن می گیرند. خیلی ها معتقدند که در این عصر متمدن چرا باید سال نوی اُرتودوکسی جشن گرفته شود؟ اما وقتی دلیلی برای شادی، پایکوبی و انتقال انرژی مثبت است چه اهمیتی دارد! 

مهمان نوازی مردم صربستان

مردم صربستان بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند

قطعا به عنوان یک مهمان مورد استقبال گرم صرب ها قرار می گیرید. شانس این وجود دارد که به محض دیدنتان بهتان پیشنهاد دهند تا شهر را به شما نشان دهند و اطلاعات جالبی از تاریخ، فرهنگ و مردم کشورشان در اختیارتان قرار دهند، یا حتی شما را به منزل خود دعوت کنند. به دلیل این برخورد دلنشین، خونگرمی و صمیمیت مردم صربستان با گردشگران، این کشور به مهمان نوازی، خوشرویی و مهربانی شهرت یافته است. وقتی به صربستان سفر کنید با توجه به این حجم از مهمان نوازی و خوش آمدگویی خود را در خانه تان حس می کنید.

طبیعت بکر صربستان

صربستان کشور گنجینه های پنهان است

اگر به دنبال جایی به دور از هیاهو هستید و داشتن اوقات خوش را در پیدا کردن جاهای شناخته نشده یا کمتر شناخته شده می دانید، پس صربستان برای شما بهترین است. هزاران گنجینه ی طبیعی، فرهنگی و تاریخی در سراسر این کشور وجود دارد که با گردشگران فراوان و آزار دهنده اشغال نشده و شما را با زیبایی و شکوه خود افسون می کند. حتما به گشت و گزار در کوه ها، رودخانه ها، چشمه های آب معدنی، غارها و دهکده ها بپردازید، مطمئن باشید پشیمان نمی شوید. نقشه و راهنما به همراه خود داشته باشید و روحیه ماجراجویی را فراموش نکنید.

 

صربستان کشور رسوم جالب و عجیب است

اگر شما به آداب و رسوم عجیب و غریب، تشریفات مذهبی جالب و اعتقادات خاص غیر معمول علاقه دارید، صربستان را در لیست مقاصد گردشگری آینده تان قرار دهید. احضار روح و مراسم مذهبی عجیب و جالب در ماه های دسامبر و ژانویه این فرصت را به شما می دهد تا از نزدیک با فرهنگ ویژه و باور های مردم محلی صربستان آشنا شوید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، روز پاترون مقدس فرصت مناسبی است. حتی بر طبق سنت ها برای شرکت در این مراسم نیازی به دعون ندارید و در این مراسم شرکت کنید تا مدت ها خاطره آن در ذهنتان باقی می ماند.

سفر ارزان به صربستان

سفر به صربستان برای هر بودجه ای مناسب است

جنبه مثبت دیگر سفر به صربستان این است که نیازی نیست نگران هزینه هایتان باشید. هزینه های پایین سفر، قیمت های مناسب غذا، نوشیدنی و خدمات، قیمت پایین بلیط موزه ها و سایر جاذبه های توریستی، صربستان را در صدر جدول مقاصد ارزان قیمت اروپایی قرار می دهد.

انتخاب مقاصد گردشگری مناسب با سلایق شخصی، در لذت بردن از سفر و بر جا گذاشتن خاطرات به یادماندنی از اهمیت بسیاری برخوردار است. صربستان به عنوان کشوری ارزان و مناسب برای هر نوع سلیقه ای انتخاب خوبی برای گذراندن اوقاتی خوش در تابستان است. تورهای مسافرتی متنوع نادیاپرواز امکان تجربه این سفر خاطره انگیز را برایتان مهیا خواهد کرد.

نادیا پرواز سفر به سبک رویای تو : 41579-021

فرم ارسال نظر